Vartofta

I söndags var vi i Vartofta och tävla. När vi var på väg till framridningen så blev Cazar så hingstig och blev helt galen!
Han sprang på mig så jag flög i backen. (Är idag blåslagen på vänster sida oh öm i skinkan...) Han brukar vara lite vild när vi är i Vartofta pga en plåt häst som de har står på en kulle. Men i söndags tog han priset! Fick veta senare att det var två hingstar där så antagligen så måste han ha kännt lukten på dem. Cazar hatar hingstar har jag lagt märket till och han blir helt crazy och elak när han ser eller känner lukten på dem. 
Framridningen kändes inte alls bara då han var spänd och sur. Jag kunde inte rida som jag brukar utan kände att bägaren skulle rinna över om jag krävde något av han. Inne på banan så gjorde han det han skulle men var väldigt spänd. Fördelen när han blir spänd är att han blir framåt så spänd får han gärna vara lite inne på banan så länge han håller sig i skinnet!
Fick procenten 75.74 och det blev en vinst!
På prisutdelningen fick jag sitta av han och Lotta som var med mig fick leda bort han för han skulle bara resa sig och vara kille hela dan....
 
Senare red jag en MSV B:2. I denna klass så fanns det inte så mycket energi kvar i Cazar då han redan tidigare under dagen förbrukat hela veckans energi... Men han gjorde det han skulle, det blev matta längningar och skolor missa bytet från vänster till höger. Men jag är nöjd, känner att vi måste skaffa hos mer rutin i denna klass. Fick 66% och hamn första utanför placering.
 
Tycker att Vartofta har mycket trevliga tävlingar. Jag gillar att tävla där! Bästa av allt de brukar ha taco buffe!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0