Uppdatering

Lite uppdatering angående Cazar. Vi var inne med honom hos Lasse två veckor innan midsommar. På böjprovet visade det sig att han var halt båda fram och vänster bak. Vänster bak har han en gammal skada och Lasse ville ta nya plåtar på den hasen och även ta plåtar på båda fram kotorna. Vänster bakhas såg okej ut och även höger fram men vänster fram så fanns det lite "problem". Cazar behandlades i vänster kotled och skulle vila tills nästa besök.
 
På återbesöket var han helt haltfri på alla ben men fick behandling i båda sina bogar och korset. Fick klartecken på att börja sätta igång honom. Tio dagars skritt och sedan 14 dagars skritt och galopp på rakt spår (ingen trav). Där efter börja rida igång han i alla gångarter.
 
Så nu är det dags att börja rida i alla gångarter igen! 
 
Jag har en del roliga nyheter att berätta men innan allt är klart så håller jag det för mig själv ett tag till ;)
Både jag och Cazar längtar till vi är i form igen och så vi kan ut och tävla igen! Särskilt Cazar längtar nog, han har inte alls tyckt att den senaste tiden har varit kul när han inte fått jobba. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0